Polityka Prywatności
§ I Postanowienie ogólne
1. Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Klientów korzystających ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem http://orchidea-materace.pl/ (dalej jako "Sklep internetowy").
2. Niniejsza Polityka prywatności stanowi wypełnienie obowiązku informacyjnego spoczywającego na Administratorze zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) dalej jako RODO.
§ II Administrator Danych Osobowych
Administratorem Danych Osobowych Klientów sklepu internetowego jest Marta Wawrzyszko-Dobek prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Orchidea Marta Wawrzyszko-Dobek, ul tatarakowa 16/38, 20-541 Lublin, NIP: 922-282-94-36( dalej jako "Administrator").
§ III Dane kontaktowe
Z Administratorem można skontaktować się poprzez e-mail: biuro@orchidea-materace.pl, bądź pod adresem Marta Wawrzyszko-Dobek ul. tatarakowa 16/38, 20-541 Lublin.
§ IV Zasady przetwarzania danych osobowych
1. Administrator przetwarza dane osobowe Klientów zgodnie z przepisami RODO.
2. Administrator stosuje, wymagane przez przepisy prawa unijnego środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych i zabezpieczenie danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przejęciem przez osoby nieuprawnione, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów oraz zmianą, utratą lub zniszczeniem.
3.Administrator oświadcza, że podanie danych oznaczonych w Sklepie internetowym jako wymagane, jest dobrowolne, ale konieczne dla korzystania z funkcjonalności , w tym dla założenia i prowadzenia konta Klienta oraz złożenia i realizacji zamówienia.
4. Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie od Administratora informacji handlowych, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz na wykorzystywanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celach marketingowych. Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne, nie jest warunkiem realizacji zamówienia, ani prowadzenia konta Klienta w Sklepie internetowym.
§ V Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
I. Dane osobowe Klientów będą przetwarzane w następujących celach:
1) prowadzenie konta Klienta w Sklepie internetowym (art. 6 ust 1 pkt b RODO),
2) realizacja zamówień w Sklepie internetowym ( art. 6 ust 1 pkt b RODO),
3) marketing bezpośredni własnych usług i produktów będący prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust 1 pkt f RODO),
4) udzielenie odpowiedzi na wiadomość przesłaną poprzez formularz kontaktowy ( art. 6 ust 1 pkt a RODO)
5) realizacja procesu reklamacji lub odstąpienia od umowy ( art. 6 ust 1 pkt c RODO),
6) prowadzenie usługi newslettera (art. 6 ust 1 pkt a RODO),
7) archiwalnych (dowodowych) na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, który jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust 1 pkt f RODO),
8) ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącymi realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora ( art. 6 ust 1 pkt f RODO),
§ VI Okres przechowywania danych osobowych
I. Dane Klientów będą przechowywane przez następujący okres:
1) dane dotyczące prowadzenia konta Klienta - przez okres jego utrzymywania w /sklepie internetowym i w ciągu 1 roku od momentu zgłoszenia przez Klienta żądania jego usunięcia,
2) dane związane z realizacją zamówień - przez okres 5 lar od zakończenia roku, w którym dokonano sprzedaży
3) dane związane z realizacją działań marketingowych - w ciągu 1 roku od momentu zgłoszenia sprzeciwu przez Klienta wobec przetwarzania jego danych w oparciu o art. 6 ust 1 pkt f RODO
4) dane związane z udzieleniem odpowiedzi na zapytanie - w ciągu 3 miesięcy od momentu wycofania udzielonej zgody.
5) dane związane z procesem reklamacji lub odstąpienia od umowy - przez okres 5 lat od zakończenia roku w którym rozpatrzono reklamację lub odstąpiono od umowy,
6) prowadzenie usługi newslettera - w ciągu 1 roku od momentu zrezygnowania z subskrypcji newslettera.
7) cele archiwalne - przez okres niezbędny do realizacji tego celu,
8) ustalenia, dochodzenia lub obrony przez roszczeniami - przez okres niezbędny do tego celu.
§ VII Kategorie danych osobowych
Administrator zbiera, przechowuje i przetwarza następujące dane osobowe: imię i nazwisko, adres, adres e-mail, telefon, ewentualnie nazwę firmy, adres firmy , NIP.
§ VIII Udostępnianie danych
W celu realizacji umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu internetowego Administrator udostępnia dane osobowe Klientów następującym podmiotom:
- operatorzy pocztowi/ kurierzy
- operatorzy systemów płatności
- biuro rachunkowe
§ XIX Uprawnienia Klientów
1. Klientowi przysługuje prawo dostępu do jego danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora , Klientowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych.
2.W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Klienta jest zgoda, Klient ma prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania. którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
3. W zakresie, w jakim dane Klienta są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania Umowy lub przetwarzane na podstawie zgody - Klientowi przysługuje także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Klient może przesłać te dane innemu administratorowi danych . Uprawnienie do przenoszenia danych nie dotyczy danych, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, a także ograniczenia przetwarzania.
5. Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
§ X Pliki Cookies
1. Administrator nie zbiera żadnych danych w sposób automatyczny, za wyjątkiem danych zawartych w plikach cookies podczas samego korzystania ze Sklepu internetowego.
2. Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta i przeznaczone są do korzystania ze sklepu internetowego. Cookies zawierają zazwyczaj nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
3. Pliki cookies wykorzystywane są w następującym celu:
- rozpoznanie urządzenia używanego przez Klienta w celu odpowiedniego wyświetlania zawartości strony,
- tworzenie statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie ich struktury i zawartości
- utrzymanie sesji Klienta sklepu internetowego, dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie sklepu internetowego wpisywać loginu i hasła,
- dostosowanie zawartości i funkcjonowania Sklepu internetowego, poprzez dopasowanie anonimowego, losowo wygenerowanego identyfikatora śledzącego, dzięki któremu możliwe jest m.in. sprawdzenie skąd pochodzi Klient, z jakiej wyszukiwarki korzystał, na jaki link kliknął, jakie słowa kluczowe kliknął oraz w którym momencie przestał korzystać ze Sklepu internetowego.
- zbierania ogólnych i anonimowych danych do realizacji akcji reklamowych za pośrednictwem list remarketingowych, pozwalających na wyświetlanie treści reklamowych dopasowanych do preferencji Klienta.
- Przeglądarki internetowe zazwyczaj domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Klienta. Klienci mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie przechowywanych plików cookies, a także automatyczne ich blokowanie. Szczegółowe informacje zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.